Aralikli Oruc Sabah Icecegi Tarifi

ARALIKLI ORUÇ SABAH İÇECEĞİ TARİFİ

Tarifimizin assolisti: Elma sirkesi. Elma sirkesinin yararlarını, bileşenlerini ayrı bir yazıda ele alacağım.
Oruç - Elma Sirkesi

İlk öğün 12:00 civarında yapıldığı için kahvaltı içeceği yerine, sabah içeceği tabirini kullanmayı tercih ettim. Orucun faydalarıyla alakalı bir çok makale ekleyeceğim fakat şimdi o konuya girmeden tarifi vermek istiyorum. Oruç sırasında, uzun süreler aç kaldığımız için özellikle ilk zamanlar vücutta yorgunluk oluşuyor. 

Bu yüzden vücudu doğal yollardan desteklememiz şart. Desteklemediğimiz taktirde motivasyonumuzun bozulup bırakma ihtimalimiz yüksek. Bu yüzden şart diyorum. Biraz daha hafifletip tavsiye edilir de diyebilirim :)

Aralıklı oruç, kilo verme konusunda bizler için harika bir metot, sadece kilo için değil sağlığımız için orucun faydaları araştırmalarla destekleniyor. Ayrıca Müslüman topluluğu olarak bunun çoook uzun zamandır farkındayız. Umulur ki hayatımıza geçirebilelim. Tabii burada bahsedeceğim aralıklı oruç, ramazan orucundan farklı.

Tarif çok basit:

Malzemeler

  1. Elma Sirkesi (Organikte olabilir, https://www.saklicennet.com.tr/sakli-cennet-organik-elma-sirkesi-500-ml-4554 ) veya Kemal Kükrer, Kühne, Vefa gibi markaların elma sirkesini tercih edebilirsiniz. Bütçenize bağlı olarak 10 lira - 50 lira arası değişiyor)
  2. Limon (Lime olursa ne ala, yoksa klasik limon)
  3. Su 
  4. Himalaya Tuzu (Rafine tuz haricinde bir tuz)
  5. Sızma z.yağı (Opsiyonel) A grubuyum ve kan grubu özelliklerime göre sızma zeytinyağı benim için vazgeçilmez. O yüzden öğünlerde veya bu tarz içeceklerde eklemeyi unutmuyorum
Dikkat ettiyseniz şundan şu kadar bundan bu kadar tarzı ölçü yazmadım. Çünkü hepsi göz kararı. Ben ölçüsüz yapamam diyen için basit ölçü, 

Yarım litre su
Yarım limon
1 yemek kaşığı sirke
1 tutam tuz, tane halindeyse birkaç minik tane
1 yemek kaşığı zeytinyağı

Yavaşça içiyoruz, su ılık olmasına dikkat ediniz... 
Farklı tariflerde zencefil, hindistan cevizi yağı, tarçın gibi malzemeler de kullanacağız. Bu en basit haliyle hem bir detoks görevi görüyor, hem de açlık - oruç süresince bizi destekliyor. Mineral alımı açısından krem tartar kullananlar da var. Henüz kendim kullanmadığım bir şeyi öneremiyorum. Sonra hocanın dediğini yap, yaptığını yapma durumu yaşanmasın :)




Yorumlar

  1. Merhabalar, bu içeçekten yola çıkarak limonlu su aralıklı orucu bozmaz diyebiliriz değil mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 100 gr. limonda 7,8 gram karbonhidrat var. Karbon hidrat demek insülin salgılanması ve aralıklı orucun bozulması anlamına geliyor.

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hızlıca Ketozise Girmek (24 Saatte)

Ufak bir Kaçamak ve Aralikli Oruca Devam!